V dnešním příspěvku se doufám budu věnovat aktuálnímu tématu, které byste mohli zkraje roku využít. Ačkoliv by se mi z hlediska klidu na dějiny 20. století velmi hodilo, abych tématem První republiky končila již v 8. třídě, zatím se mi to nepodařilo. Takže se věnuji První republice na začátku devátých tříd. K tématu již najdete na blogu hravý příspěvek, kdy jsme vytvářeli s žáky deskovou hru. Tím se ovšem pro mé budoucí ročníky tato možnost vyčerpala a já přemýšlela nad tím, jak poutavě a nenásilně seznámit třídu s hlavními změnami, které toto období našim (pra)pradědečkům/babičkám přineslo. Takže by si poté mohli užít i hru.
Nutno také podotknout, že v devátých třídách nejvíce pracuji díky velkému výběru materiálů vč. učebnice Fraus nejčastěji badatelskou metodou, což je pro žáky vždy dost náročné a potřebuji mít připravené i jiné metodiky...
Zkoušela jsem vytváření myšlenkových map, různých infoletáků apod., ale to většinou vyznělo do prázdna. Nakonec jsem tedy zvolila možnost práce na stanovištích, kterou zase nepoužívám tak často a přitom v sobě skýtá poměrně dost pozitiv, protože žáci:
- pracují ve dvojicích
- mají možnost volby
- využívají různé zdroje
- porovnávají minulost se svou současností
Jak na to?
- Stanovišť je celkem 10.
- U dvou budou žáci potřebovat tablety nebo mobilní telefony (já dávám tablety přímo ke stanovištím).
- Na posledním stanovišti si volí pouze jeden ze 3 komiksů k osobnostem první republiky.
A co předtím?
- Materiály jsem si upravila tak, abych mohla zdroje zalaminovat natrvalo.
- Do skupin dávám pouze jeden A4 pracovní list pro skupinu.
- Připravila jsem si také prezentaci pro lepší orientaci v hodině
Komentáře
Okomentovat