Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka. V PC-učebně si zahrají hru vytv...
Metody, projekty, hry a aktivity do hodin dějepisu.
Pokusila jsem se vytvořit hru riskuj se zajímavostmi ohledně Vánoc. Pokud máte zájem, je zde k dispozici (vycházela jsem z různých článků na internetu). Je to můj první pokus, snad bude vše fungovat :-)
OdpovědětVymazatBlanka Sedláčková
https://jeopardylabs.com/play/vnoce-3
Moc děkujeme!
Vymazat