Přeskočit na hlavní obsah

Potkáme se na webináři? Jak na dějepis bez písemek a zkoušení...

Chtěli byste v rámci své výuky využívat naplno aktivity (nejen) z blogu, ale hledáte cestu, jak to skloubit s běžným režimem ZŠ a především s hodnocením?

Připojte se 7. 3. od 18:00 na webinář o tom, jak hodnotit na klasické ZŠ, aniž byste přitom psali písemky a ústně žáky zkoušeli. 

Webinář bude opět interaktivní. Přihlásit se můžete ZDE.

Těším se na další virtuální setkání 😉

Komentáře

  1. Máte super web. Pro dcera teď sháníme nějakou možnost online doučování, protože cítíme, že přes covid to úplně nedává a ona sama nám přiznala, že by to využila. Hlavně na humanitní předměty jako zeměpis, historie a tak dále. Zkoušeli jsme třeba kontaktovat i www.to-das.cz, které mi v tomhle přijde taky fajn. Nemáte zkušenost? Případně jakou máte zkušenost s fajn doučováním po internetu? Osobně dneska nikdo moc nechce. ://

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, díky za hezkou zpětnou vazbu. Přiznám se, že s doučováním obecně (naživo i po internetu) zkušenost nemám - už na to nemám časovou kapacitu. Samozřejmě směle využívejte materiály zde na blogu - v záložce online a videa jsou většinou tipy s pracovními listy/kvízy apod. včetně správného řešení. Doporučuji vyzkoušet nějaký poutavý materiál (komiksy, Děsivé dějiny, Cesty dětí do staletí, nebo si zahrajte Timeline apod.) Nevnímala jsem nikdy dějepis jako předmět k doučování. Většinou je to tak, že buď to děti baví, nebo se to prostě nenaučí (a nikoho to netrápí, protože to není Čj, M nebo Aj)... Hodně štěstí.

      Vymazat
  2. Mílá Oli, určitě se potkáme :-), už jsem i s kolegyní přihlášená a moc se těším! Pavla N.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, bude podobný webinář i v roce 2024? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  4. Olga Kovaříková21. ledna 2024 v 22:22

    Dobrý den, ano, bude 7/3 od 18:00.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytvořenou v  Genially

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou

Trochu šílené i děsivé římské císařství s širokou paletou činností

V dnešním příspěvku vám představím své nápady, které používám při výuce období římského císařství. Téma kompletuji na základě zpětné vazby, kterou mi poskytujete nejen v komentářích, ale i mailem a věřte, že mne vždy moc potěší.  Při probírání toho, co k římskému císařství mám, jsem si uvědomila, že k tomuto období jsem různé nápady sbírala delší dobu možná i proto, že se probírá koncem roku a to už bývám, stejně jako vy, dost unavená. Pořád si myslím, že bych některé části mohla více vychytat, ale třeba se objeví nějaké vaše tipy a vylepšení v komentářích níže.  1. Gaius Julius Caesar S nikým jiným než s Julkem se do období římského císařství ani nedá vstoupit. A protože této hodině většinou předchází badatelská hodina s bitvou u Zamy a běhací aktivita ke krizi římské republiky , nechávám žáky trochu vydechnout s jednoduchým pracovním listem a krátkým videem. Pustíme si na začátku hodiny kratičkou část videa  (0:50-1:51), kde žáci sledují zvětšování římské říše. K dispozici mají praco