Přeskočit na hlavní obsah

Inspirace do hodin? Časopis Časostroj

Pozor, pozor, rychlé hlášení! Celý ročník Časostroje je zase k mání za směšnou cenu...
Jako každý rok můžete nyní na využít pravidelnou akci na Slevomatu, kde seženete komplet ročník za 279,-.
 
Co s ním? Zde je několik nápadů, které už z blogu dobře znáte...
  • Mezi moje oblíbené kapitoly patří fiktivní rozhovory s historickými osobnostmi, které můžete rozstříhat a pracovat s nimi metodou z oblasti čtenářské gramotnosti. Tzn. žáci rozhovor znovu sestaví, takže mu musí porozumět a mimochodem si také zapamatují něco z té historie.

  • Střádejte si podivné předměty z minulosti pro hru Kufr:
  • Je dobré být připraven na rychlé žáky! Každý zvládá svůj úkol s menším či větším zápalem a potřebuje různě dlouhou dobu. Mít v záloze pár zajímavých kapitol k tématu z Časostroje v záloze se vždycky hodí....
  • Kapitoly Jak se žilo... nebo Dějiny techniky zatím čekají na zajímavé metodické zpracování.
  • Inspirace z tematických článků pro vaše únikové hry naživo či online.
Máte další tip, co s Časostrojem? Nebojte se vyjádřit v komentářích...

Komentáře

  1. Dobrý večer,

    moc Vám děkuji za skvělou inspiraci do hodin dějepisu. Už jsem absolvovala i pár vašich webinářů a těším se na další. Časopis Časostroj má u nás ve třídě úspěch. :-)) Neměla byste prosím někde na disku uložené i články z časostroje týkající se Lucemburků/Karla IV či Jana Husa/husitů? Chtěla jsem si dokoupit některé starší vydání časopisu v el. podobě ale nějak se mi to nedaří. Ohledně moderních dějin (1, 2.sv.v. apod.) toho v Časostroji asi moc nevyšlo že?
    Každopádně ještě jednou děkuji za vše, co děláte a že to s námi sdílíte. Je fajn dětem ukázat, že dějepis není jen nuda. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková11. ledna 2024 v 11:24

      Dobrý den, děkuji za milou zpětnou vazbu. U nás mají starší čísla Časostroje dokonce v knihovně, ale články, o které si píšete, mám. Napište mi email a pošlu vám odkaz 😉.

      Vymazat
    2. Jste moc hodná. U nás ve škole jsem objevila pár starších čísel, ale zrovna ne ty, co potřebuji. V knihovně ho bohužel u nás nevedou. Můj email je helps@seznam.cz
      Mockrát děkuji za vše, co děláte:)

      Vymazat
  2. Dobrý den, my vynálezy z časopisu používáme na dobrovolnou celoroční hru pro žáky druhého stupně. Na každý týden 4 (vyjde vám to tedy na několik let). Na konci roku úspěšné řešitele odměníme.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytv...

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou...

Nebojte se husitů - verze 2.0

Už jste si asi všimli, že občas původní příspěvky upravuji (poznáte podle verze v nadpisu). Husité už to vážně potřebují, pracuji nyní s tématem (alespoň doufám) promyšleněji. Proto zde najdete nyní trochu návodnější metodiku. Tolik k mému předsevzetí, že přípravy mi budou zabírat méně a méně času - takže ne, prostě když mi zbyde čas, tak samozřejmě vylepšuji... 1) UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY Ráda využívám úvodní 4 strany z materiálů České školy bez hranic   o postavení českého království v Evropě na konci vlády Karla IV. (pro ZŠ je to úroveň B , pokud jste na SŠ zvolte obtížnější variantu) pracovní list tisknu oboustranně (2 stránky na jednu) líbí se mi, že se zde pracuje s dobovými prameny a mapami Na tyto webové stránky budu ještě párkrát odkazovat. Ideálně práci s textem zakončete brainstormingem s otázkou: Jak je vnímána všeobecně doba vlády Karla IV.? (žáci mohou ukázat na prstech)  Co si představíte, když se řekne krize? (vypište návrhy na tabuli) Co si představíte, když...