Přeskočit na hlavní obsah

Únikovky ke hře i úpravám

 Sbírka únikových her se požehnaně rozrůstá a vysloužila si vlastní stránku na blogu.

Díky všem (především ze skupiny Únikové hry ve školství na FCB), kteří své výtvory sdílejí...

🔴Starověká Mezopotámie🔴 (momentálně nefunkční...)
Tuto hru laskavě poskytl ke sdílení Adam Čermák. Díky moc!


👉tato hra je trochu složitější, obsahuje 3 prezentace a 3 Flippity zámečky. Pokud chcete, aby vám chodily emaily, v podstatě stačí upravit pouze poslední Flippity (z Číny) - odkaz k úpravám je zde.

Krásná hra, kterou sdílel na skupině FCB Milan Khas a poskytl ji i na blog. Ideálně jako úvod do Starověkého Řecka. 
👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si soubor s prezentací a zámečky.

👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si soubor s prezentací a zámečky.


Tuto hru laskavě poskytl ke sdílení Honza David ve skupině Starší dějiny moderně. Díky!
👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si ji zde.

Tuto hru laskavě poskytl ke sdílení Adam Čermák. Díky moc!
👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si tuto složku, kterou Adam laskavě poskytl.

👉hra je vytvořena v Genially, ve kterém si ji můžete i upravit.

ideální je děti navést, aby začali na knize
👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si tuto složku.

🟣
Středověké město🟣
Tuto hru laskavě sdílela Denisa Brokešová. Je k ní k dispozici i pracovní list zde

Tuto hru laskavě sdílela Denisa Brokešová. 

👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si tuto prezentaci a zámečky.

🟣Karel IV.🟣
Tuto hru laskavě poskytl vám všem Milan Khas ve skupině FCB

👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, klikněte zde a zkopírujte si soubor. Musíte si také případně vytvořit nové Flippity zámečky, jestli chcete, aby výsledky chodily na váš email.

👉hra je vytvořena v Genially, ve kterém si ji můžete i upravit.
👉hra je vytvořena v Genially, ve kterém si ji můžete i upravit.

ano, také začněte na knize
👉Chcete-li si hru upravit k obrazu svému, zkopírujte si tuto složku.

od Jarka a Máji Raiserových - moc děkuji za možnost sdílení!
👉poskytli i odkaz k vlastním úpravám (vytvořte si kopii souboru a vložte nový odkaz na Flippity, ať jim nechodí tisíce odpovědí na email!!)

hru mi poslala Pavla Nawrathová a já ji za to moc děkuji (malinko jsem si ji upravila)
👉zde je odkaz k úpravám a tady najdete Flippity ke kopii.

👉hra je vytvořena v Genially, ve kterém si ji můžete i upravit.

naveďte děti, ať začnou dopisem

👉odkaz k vlastním úpravám (nejprve si vytvořte kopii souboru, pak to půjde)

novinka od Stáni Hrnčiarové  - děkuji za možnost sdílení!
👉odkaz k vlastním úpravám (nejprve si vytvořte kopii souboru, pak to půjde)
hra od Jury Duba ze skupiny na FCB - díky za sdílení!

👉
před hrou doporučuje Jura Duba nejprve pustit toto video. Odkaz k vlastním je zde (nezapomeňte na vlastní Flippity zámečky)

hra od Soni Žaloudkové ze skupiny na FCB - díky za sdílení!
👉odkaz k vlastním úpravám (nejprve si vytvořte kopii souboru, pak to půjde), pokud byste chtěli, aby vám chodil email s výsledky, budete si muset vytvořit vlastní zámečky ve Flippity.

Komentáře

  1. ÚŽASNÉ! Všem děkuji za sdílení.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, moc ne... Jsou to webové stránky. Doporučuji chtít po dětech PrintScreen s dokončením nebo kontrolní dotaz, co dostali za odměnu (zlaťák).

      Vymazat
  3. Dobrý den, chtěla bych se zeptat na Únikovou hru k Mezopotámii, je moc pěkná, ale po zadání finálního kódu nás to nepustí dál. Šlo by se zeptat nějak autora hry, co s tím? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jak vás prosím to nepustí dál? Zvládli jste rozluštit sedmimístný kód pro Flippity? Autor tam pak měl odkaz na Mentimeter kvůli zpětné vazbě svých žáků, tam už se nedostanete. Cílem je rozluštit ten hlavní kód (na obrázku únikovky zámeček vlevo od schodů). Můžu mu zkusit napsat, jestli by tam vložil jinou odměnu.

      Vymazat
    2. Dobrý den, ano kód jsme rozluštili. Mně nedošlo, že ten Mentimetr je jen pro jeho žáky, myslela jsem, že je tam jen nějaký vzkaz či otázka pro všechny luštitele. . Na žádné odměně netrvám. Pro žáky něco vymyslím. Děkuji za vysvětlení a celkově za super inspiraci a meterialy pro výuku.

      Vymazat
  4. Skvělé únikovky! S šesťáky jsem zkoušela tu na Egypt a všichni jsme byli nadšení :-) Projížděla jsem teď únikovku na Indii a Čínu a bohužel se mi u čínských vynálezů nezobrazují obrázky (jen u hedvábí). Nevíte, čím by to mohlo být? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková30. ledna 2024 v 9:05

      Dobrý den, to je jednoduché. Musím to upravit v Learning apps. Někdy tam obrázky zlobí. Děkuji za upozornění.

      Vymazat
  5. Dobrý den, trápím se s unikovnou na VFR - pochodeň a řeťez jsem vyřešila, ale nikde jsem nenšla kódy pro odemknutí zámku. Je možné, že dělám něco špatně. Můžete mi poradit? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková18. dubna 2024 v 1:44

      Dobrý den, děkuji za upozornění. Aplikace na prvním úkolu se změnila a neukazuje po dokončení heslo. Musím toto cvičení udělat v jiné aplikaci a bude to fungovat. Mrknu na to o víkendu.

      Vymazat
    2. Olga Kovaříková18. dubna 2024 v 11:28

      Dobrý den, tak by to mělo fungovat. Cvičení jsem změnila, nově je jen 5 zámečků. Dejte prosím vědět, zda je vše ok.

      Vymazat
    3. Teď jsem si všimla vaší odpovědi. Ano, pak už to fungovalo. Děkuji

      Vymazat
  6. Dobrý den, potřebovala bych poradit s hrou Cyril a Metoděj. Vyřešila jsem všechny úkoly a nevím si rady s posledním kódem. Můžete mi poradit? Předem díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková2. listopadu 2024 v 10:03

      Dobrý den, hru jsem nevyráběla já, takže ji nemohu změnit. Když zadáte zámeček ve flippity, dostane vás to na poslední stránku (jmenuje se Rychle pryč) a to je pro vás závěr hry, protože Mentimeter už si tam pan Čermák vkládal jen pro své žáky. Stejně tak vzkaz do Bavorska. Žáci by vám to tedy měli buď ukázat nebo vyfotit printscreenem a odeslat. Všechna cvičení fungují, pokud vám něco nejde vyluštit, napište mi emailem - nechci nechávat řešení zde na webu kvůli žákům.

      Vymazat
  7. Dobrý den,

    hra na starověkou Mezopotámii už bohužel nefunguje? Existuje k ní ještě přístup jinde? Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková23. listopadu 2024 v 2:28

      Dobrý den, děkuji za zprávu. Vím o tom a je to v řešení, tak ji ještě nechci dávat pryč. Nejsem autorkou hry, takže to nemůžu rychle ovlivnit.

      Vymazat
  8. Dobrý den, můžete mi poradit s hrou Cyril a Metoděj? Vyřešila jsem všechny úkoly opsala jsem si kódy, ale asi nerozumím, co přesně se má napsat do místa pro kód, nechce mě to pustit ven. Zámeček označený 1, má kód 2:9, ale když ho zadám do finálního zámečku, tak se nic nestane.... asi dělám něco špatně, děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková16. prosince 2024 v 22:27

      Dobrý den, postupně sbíráte části závěrečného kódu. 2: 9 znamená že na druhé pozici kódu je devítka atd. Celý kód poskládáte a vložíte do posledního Flippity. Jinak k závěru hry platí, co jsem psala již výše u komentáře z 2. listopadu.

      Vymazat
    2. Děkuji moc, moje děti na to přišly hned, ale já pořád myslela, že každý kód bude mít svůj zámeček. Děkuji moc za pomoc.

      Vymazat
  9. Dobrý den, moc ráda bych použila únikovku o Anně Frankové, ale některé aktivity mi tam nefungují. Nebyl by k dispozici odkaz k úpravě? Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, díky za upozornění. Odkaz k úpravám jsem přidala pod obrázek hry. Budu ráda za sdílení Vaší upravené verze ke hře 😉. Nebo mi prosím napište, co nefunguje, ať to upravím.

      Vymazat
    2. Z nějakého důvodu chvíli nefungovaly puzzle na první stránce (teď už mi to zase jde, tak nevím, kde byl problém) a na školním počítači se nikomu neukázal komiks na konci po odemčení zámečků (doma mi to normálně funguje). V Petrově pokoji se po kliknutí na noviny zobrazí článek, který je přístupný pouze předplatitelům, taky může být překážka. Každopádně moc děkuju za sdílení!

      Vymazat
  10. Dobrý den, hra Karel IV mi nejde spustit, je někde něco co se musí spustit? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková17. března 2025 v 12:22

      Dobrý den, je to trochu tricky, ale funguje. Na prvním slidu musíte kliknout doprostřed na šenka v zelené tunice, který nalévá víno. Pak jsou jednotlivé úkoly na erbech (nezapomeňte, že se lze v prezentaci posouvat i šipkami).

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytv...

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou...

První světová válka - rozcestník nápadů verze 2.0

Jak jsem již naznačila, při psaní příspěvků k dějinám 20. století se budu hodně opírat o již existující zdroje, nápady a weby. V případě dnešního příspěvku se tedy bude jednat spíše o rozcestník různých nápadů, které při probírání 1. světové války využívám. Je na vás, jestli je využijete ve stejném pořadí, nebo vás osloví jen některé z nich. 1) Využijte nápady z metodického sborníku ASUD - Inspirace č. 15 k 1. světové válce , který je ke stažení zde . Velmi ráda využívám rozbory karikatur, které zasvěcují do příčin 1. světové války. Např. s těmito, podrobnosti naleznete ve sborníku.   2) Po rozboru karikatur se věnujeme vypuknutí války. K atentátu v Sarajevu existuje zpracovaná metodika a pracovní na Stream.cz - Slavné dny/list zde . Nebo využijte super hodinu od Pavly Nawratové zde . 3) Pro snadnou orientaci v událostech 1. světové války ráda využívám následující pracovní list, při jehož vyplňování žáci pracují s dobovými fotografiemi a informace si třídí skrze práci s lis...