Milí kolegové a kolegyně,
víte, že příspěvky podobného typu se tu prakticky nevyskytují, ale myslím, že v tomto případě je třeba udělat výjimku.
To, co dokázalo v oblasti didaktiky dějepisu a vzdělávání učitelů Oddělení vzdělávání ÚSTR (dále OV), je pořádný skok kupředu k moderní výuce dějepisu. Kdo byl někdy na semináři či letní škole, tak ví. Kdo nebyl, mohl se jako čtenář/ka tohoto blogu s mnoha novými metodami seznámit přímo tady. Nebylo by to možné, kdyby sami autoři nedali souhlas ke zveřejnění a šíření. Vězte, že v otázce šíření metodik a nápadů ani jeden z oslovených členů OV, jejichž nápady tu byly sdíleny, nikdy nezaváhal a okamžitě souhlasil. Věřte, že to stále není samozřejmost.
Leckteří z vás jsou zapojeni v Dějepisu+ nebo o zapojení uvažují. Ani tento projekt by bez OV nebyl uskutečněn v takové kvalitě.
Oceňovaná badatelská učebnice dějepisu Fraus pro deváté třídy je prakticky dítě celého oddělení a my učitelé máme konečně k dispozici kvalitní lekce, zdroje i metodiku, když nám dojdou síly či vlastní vědomosti.
Bez Historylabu si svou výuku už prakticky ani nedokážu představit...
Dá se říci, že právě badatelská práce šířená OV ÚSTR stála za zrodem a touhou používat podobné metody i pro starší dějiny, takže vznikla FCB skupina Starší dějiny moderně.
Prostě, stačí se podívat, kolik příspěvků zde má ve štítku heslo ÚSTR, a bude vám jasná zásadní úloha OV tohoto ústavu.
Prosím, podpořte jej v petici proti svévolnému a nevysvětlenému chování vedení ÚSTR. Tu lze nově podepsat přes portál občana, protože pouze takto ji bude brát v potaz Senát ČR.
Podrobnosti o událostech najdete ZDE.
Věřím, že mnohaletou neúnavnou a vřelou podporu, kterou jsme jako učitelé dějepisu od Oddělení vzdělávání dostávali, můžeme alespoň takto vrátit.
Děkuji.
Komentáře
Okomentovat