Přeskočit na hlavní obsah

Nová inspirace? ANO. Kvalitní materiály a vybrané prameny? ANO. Zdarma? ANO

Dnes vás velmi ráda seznámím jen krátce se zajímavým a okamžitě přístupným materiálem, který pro učitele zprostředkovala společnost ARPOK.

Účastnila jsem se seznamovacího webináře s novou učebnicí Světové dějiny lidstva (3 díly). Samozřejmě jsem s ní ve výuce ještě nemohla pracovat, ale z toho, co jsem zatím viděla, jsem nadšená, protože:

  • učebnice se zaměřuje na aktuální globální témata v historickém kontextu
  • v kapitolách je přesah do současnosti - ukázáno vždy na konkrétním tématu
  • věnuje se těmto tématům v otevřeném přesahu do dalších předmětů, především:
    • zeměpisu, občanské výchovy, výtvarné výchovy, cizích jazyků, matematiky, češtiny i fyziky
  • svým zpracováním učebnice počítá se spoluprací mezi učiteli různých předmětů - vlastně ji i umožňuje
  • Arpok připravil i metodickou příručku a některé hotové lekce
  • učebnice je zdarma
  • ve vytištěné podobě bude posílána za poštovné (!)
  • v učebnici je odlišen "běžný" text, který míří především na samotné učitele a barevně zvýrazněný text, který je určen pro žáky
  • použitá grafika vypadá super
Malá ukázka např.:

Jak se k učebnici dostanete už nyní?

Stačí kliknout ZDE a rozhodnout se, zda chcete získat PDF v nižší či tiskové kvalitě (v druhém případě stačí, když budete celý web sdílet či lajkovat na Facebooku). 

Na tom samém odkazu najdete i metodiku a hotové lekce.

Ale především ZDE najdete další jazykové mutace učebnice - ideální pro propojení s AJ a dalšími jazyky, tedy obzvlášť pokud jste na střední škole. 

Díky Arpoku za tuto práci a šíření zdarma učitelům. Už se těším na naše projektové dny a spolupráci s kolegy a kolegyněmi.

Komentáře

  1. Moc děkuji za sdílení! Právě jsem si ji nechala poslat a už jenom letmé nakouknutí je velmi slibné. Super vypadají mapy, s nimi mám často problém.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytvořenou v  Genially

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou

Trochu šílené i děsivé římské císařství s širokou paletou činností

V dnešním příspěvku vám představím své nápady, které používám při výuce období římského císařství. Téma kompletuji na základě zpětné vazby, kterou mi poskytujete nejen v komentářích, ale i mailem a věřte, že mne vždy moc potěší.  Při probírání toho, co k římskému císařství mám, jsem si uvědomila, že k tomuto období jsem různé nápady sbírala delší dobu možná i proto, že se probírá koncem roku a to už bývám, stejně jako vy, dost unavená. Pořád si myslím, že bych některé části mohla více vychytat, ale třeba se objeví nějaké vaše tipy a vylepšení v komentářích níže.  1. Gaius Julius Caesar S nikým jiným než s Julkem se do období římského císařství ani nedá vstoupit. A protože této hodině většinou předchází badatelská hodina s bitvou u Zamy a běhací aktivita ke krizi římské republiky , nechávám žáky trochu vydechnout s jednoduchým pracovním listem a krátkým videem. Pustíme si na začátku hodiny kratičkou část videa  (0:50-1:51), kde žáci sledují zvětšování římské říše. K dispozici mají praco