Přeskočit na hlavní obsah

Jeden pohodový, prázdninový...

Na blogu je rádiové ticho, ale to neznamená, že bych se na děti, potažmo na vás nechystala... V pauzách, když se zrovna neválím u vody:


1) Vychytávám, dolaďuji různé pracovní listy, na které nebyl během roku čas. Takže nyní skutečně sedí s dokumenty, ke kterým jsou určeny.
  • Co můžete udělat vy? Stačí malinko - když narazíte na překlep, chybu či již nefungující odkaz na mém blogu, dáte mi vědět do komentáře, abych to mohla opravit. 
  • A ještě lépe? Podělíte se v komentáři o své zkušenosti s daným nápadem, jsem přesvědčená, že jste ty moje o dost vylepšili.

2) Z nashromážděných her/prototypů, které jsme vytvářeli s dětmi během roku, vytvářím vylepšené verze, které čekají na další ročníky i na vás.
  • Máte doma podobné poklady? Podělte se s námi, navzájem si tak ulehčíme a zpříjemníme cestu dalším školním rokem. Vždyť Váš nápad bude moci ožít třeba na druhém konci republiky a díky vám se odehraje na dálku super hodina.

3) Probírám se nashromážděnými materiály a realizuji nové nápady, na které během roku nemám čas, protože potřebují soustředěný čas a klid.
  • Chystám si pro vás třeba hru KUFR z časopisu Časostroj, nějaké další verze "hry Albi" k různým obdobím a ráda bych zapracovala i na "učení se na stanovištích" - něco jako historická bojovka. Možností je spousta, hrozně by mě zajímalo, jaké využíváte vy?


4) Chystám si svůj příspěvek na Burzu nápadů v rámci Letní školy Stopovat dějiny.
  • Uvidíme se tam?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytvořenou v  Genially

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou

Trochu šílené i děsivé římské císařství s širokou paletou činností

V dnešním příspěvku vám představím své nápady, které používám při výuce období římského císařství. Téma kompletuji na základě zpětné vazby, kterou mi poskytujete nejen v komentářích, ale i mailem a věřte, že mne vždy moc potěší.  Při probírání toho, co k římskému císařství mám, jsem si uvědomila, že k tomuto období jsem různé nápady sbírala delší dobu možná i proto, že se probírá koncem roku a to už bývám, stejně jako vy, dost unavená. Pořád si myslím, že bych některé části mohla více vychytat, ale třeba se objeví nějaké vaše tipy a vylepšení v komentářích níže.  1. Gaius Julius Caesar S nikým jiným než s Julkem se do období římského císařství ani nedá vstoupit. A protože této hodině většinou předchází badatelská hodina s bitvou u Zamy a běhací aktivita ke krizi římské republiky , nechávám žáky trochu vydechnout s jednoduchým pracovním listem a krátkým videem. Pustíme si na začátku hodiny kratičkou část videa  (0:50-1:51), kde žáci sledují zvětšování římské říše. K dispozici mají praco