Exotická témata žáky vždy nadchnou. V kombinaci s komiksem jsou téměř neodolatelná. V kapitole o postoji mocností k ostatnímu světu v 19. století můžete opět využít část komiksu od Larryho Gonicka. Opiové války a samurajové, koho by to nebavilo!
1) Rozdělte žáky ve třídě na polovinu - všichni žáci dostanou pracovní list společný pro oba komiksy, první polovina dostane komiks k Číně a druhá polovina komiks k Japonsku. Z důvodu úspory papíru většinu dávám do dvojice. Je i vhodné, aby ve dvojici dumali nad otázkami v listu.
Komiks k Číně:
Komiks k Japonsku:
Konečně pracovní list najdete tady. Upozorněte žáky, že k danému komiksu se vztahuje jen polovina pracovního listu (viz nadpisy).
Záleží na tom, jak máte rychlé čtenáře, komiks si poté obě poloviny prohodí a pročtou. Aktivita se vám může protáhnout do další hodiny.
2) V další hodině využívám pro shrnutí a upevnění poznatků krásný dokument z dílny BBC Dějiny světa: průmyslový věk. Mám z něj k dispozici zkrácenou verzi zde, týkající se opiových válek v Číně. K Japonsku můžete využít "motivační video" z Posledního samuraje.
3) Chystáte se létě na historické dílny? Jsem přihlášená na Letní školu ÚSTRu Stopovat dějiny, jejíž součástí je i burza dobré praxe. Uvidíme se tam?
2) V další hodině využívám pro shrnutí a upevnění poznatků krásný dokument z dílny BBC Dějiny světa: průmyslový věk. Mám z něj k dispozici zkrácenou verzi zde, týkající se opiových válek v Číně. K Japonsku můžete využít "motivační video" z Posledního samuraje.
3) Chystáte se létě na historické dílny? Jsem přihlášená na Letní školu ÚSTRu Stopovat dějiny, jejíž součástí je i burza dobré praxe. Uvidíme se tam?
Komentáře
Okomentovat