Na závěr roku se ideálně hodí zjistit, jak naše hry a projekty fungovaly. A především, co si o tom myslí samotní žáci. Poslední hodiny dějepisu v roce si už tradičně nechávám pro zpětnou vazbu. Zpočátku to byla nezbytnost, spoustu věcí jsem zkoušela poprvé...
Používala jsem tedy jednoduché lístečky, kde z jedné strany žáci hodnotili obsah hodin a z druhé strany můj přístup k sobě.
Používala jsem tedy jednoduché lístečky, kde z jedné strany žáci hodnotili obsah hodin a z druhé strany můj přístup k sobě.
Zpětnou vazbu sebe i kohokoliv jiného žáci dělají neradi. Ačkoliv jsem vybízela k co největší kritice, pouze asi 20 % žáků to brala poctivě a já jsem mohla na základě jejich hodnocení v dalším roce něco změnit.
Do toho je třeba vzít v potaz, že neradi píšou. Takže jsem letos jsem konečně vytvořila elektronickou verzi pomocí google formulářů:
Zde jsem mohla využít širší škálu nástrojů a do příštích let si formulář určitě ještě vylepším. Možná zapojím i otázky, které by mapovaly, jaký je žák typ z hlediska učení, apod. Vesměs se všichni mnohem více zamysleli a rozepsali a já mám přes prázdniny zase nad čím přemýšlet. Když postavíte formulář dobře, bez negativních otázek, bude to i pro vás na konci roku příjemné povzbuzení.
Toto je poslední příspěvek letošního školního roku. Protože zde mám již mnoho zpracovaných témat, budu od příštího roku přispívat spíše s frekvencí jednou za měsíc.
Pokud se chystáte na Letní školu Stopovat dějiny, ráda se tam s vámi osobně setkám a popovídám o učení dějepisu.
A nakonec, zdá se, že z vás jde dostat zpětnou vazbu ještě hůř než z dětí. Máte možnost tak učinit zcela anonymně pomocí tohoto jednoduchého dotazníku. Přeji vám krásné prázdniny a hodně radosti z učení dětí i sebe!
Komentáře
Okomentovat