Navazuji na svůj předchozí příspěvek s nápady k Janu Husovi a husitům...
CO JEŠTĚ MŮŽETE VYUŽÍT?
1) Stojí za to mít samozřejmě v knihovně i knihy Kláry Smolíkové k Janu Husovi
Určitě je rádi využijí i vaši kolegové z 1. stupně (zmiňovala jsem je již v tomto příspěvku)
- Mimochodem doporučuji workshop objednat do školy. Můžete využít opět na obou stupních ZŠ, žáci byli veskrze nadšení a řada učitelek se dovzdělala v oblasti, ve které se děti cítí jako doma. Workshop se hodí využít i pokud chcete s tvorbou komiksu s žáky v hodinách dějepisu pracovat. Naučí se základním pravidlům, která je nutno při čtení i psaní dodržovat a půjde jim to při školních projektech mnohem lépe od ruky.
- Existuje i výstava s velkými komiksovými plakáty, která se dá do školy zapůjčit. Více zde, já to tedy rozhodně musím využít na nějaký projektový den a přemluvit nejbližší knihovnu...
Vytvořila jsem k nim pracovní list, žáci mají ve skupinách vždy jeden komiks a doplňují podle něj významy slov.
2) Inspirace od Kláry Smolíkové zdaleka nekončí. Využijte i její knihu H. U. S. (Hus úplně světovej).
S touto knihou jsem zatím nepracovala, vyzkoušení je na vás. Jak sama autorka píše, práce s ní již cílí na kritické uvažování o husitství, pokročilejší práci s textem a interpretací historie. I k této knize můžete využít pracovní listy, které najdete zde, zde a zde.
Já sama se chystám využít pracovní list se stromem církví, až se budeme věnovat reformaci.
3) Na webu České školy bez hranic najdete i powerpointovou prezentaci s ukázkami z filmu Jan Hus, taktéž můžete stáhnout pracovní list. To jsem ještě nezkoušela. Jak jsem naznačila výše, člověk neví, co by dříve vybral.
K tomuto filmu, který má v celku ve škole nepoužitelných 2 hodiny a 23 minut, ale existují zajímavé stránky na webu ČT, které můžete využít v případě možnosti přístupu na PC v hodinách dějepisu.
5) Nenechávejte si vše pro sebe a spolupracujte z kolegy z českého jazyka, občanské výchovy či výtvarné výchovy. Husitské téma vám prostupuje do dalších předmětů, tak neváhejte tuto vazbu využít. V občanské výchově se mohou zaměřit na postoje Jan Husa, za které bojoval. V českém jazyce se mohou věnovat jeho přístupu k českému pravopisu. Ve výtvarné výchově lze cokoliv, např. uchopit husitskou symboliku, její kořeny i to, jak se s ní pracovalo dál.
3) Na webu České školy bez hranic najdete i powerpointovou prezentaci s ukázkami z filmu Jan Hus, taktéž můžete stáhnout pracovní list. To jsem ještě nezkoušela. Jak jsem naznačila výše, člověk neví, co by dříve vybral.
K tomuto filmu, který má v celku ve škole nepoužitelných 2 hodiny a 23 minut, ale existují zajímavé stránky na webu ČT, které můžete využít v případě možnosti přístupu na PC v hodinách dějepisu.
- Je zde stránka plná zajímavostí Věděli jste, že, která by mohla sloužit jako podklad ke skupinové práci a prezentaci zajímavostí ze života Jana Husa.
- V odkaze Kdo nezná tu historii jsou jasně vysvětleny hlavní postavy Husova dramatu i cizí historické pojmy. Dovedla bych si představit, že si s pomocí těchto podkladů Husův osud jednoduše zdramatizujeme...
- Můžete potrápit kolegu/kolegyni na Hv a předat jim odkazy Rapper versus Hus, ať se se třídou potrápí nad texty. (A přitom si třeba podiskutují nad hudbou psanou na objednávku...)
4) Zkuste badatelskou hodinu od Jiřího Karena: "Jak zobrazovali odsouzení Jana Husa?"
Mohlo by to být hezké shrnutí předchozích aktivit a reflexe celého husitského období.
Komentáře
Okomentovat