Právě jsem absolvovala Letní školu Paměti národa a mimo to, že jsem si užila báječné 4 dny v Broumovském klášteře, jsem se také vrátila s hlavou plnou nápadů, co vše s deváťáky letos podnikneme...
K výuce 20. století v současnosti existuje mnohem více zajímavého materiálu, než k veškerým předchozím stoletím dohromady. Proto u mne v sekci 20. století budete nacházet především hodně zajímavých odkazů, případně zkušenosti s reálným provedením těchto nápadů v hodinách. Možná i s nějakým vylepšením.
Dnes vás čeká přehled toho, co můžete využít díky skvělé práci týmu POST BELLUM:
1) Využívejte Paměť národa, kde najdete nahrávky pamětníků k jednotlivým obdobím 20. století. Pomocí těchto stránek můžete nechat žáky prozkoumat problematiku obecné historie na konkrétním příběhu jednoho člověka:
K výuce 20. století v současnosti existuje mnohem více zajímavého materiálu, než k veškerým předchozím stoletím dohromady. Proto u mne v sekci 20. století budete nacházet především hodně zajímavých odkazů, případně zkušenosti s reálným provedením těchto nápadů v hodinách. Možná i s nějakým vylepšením.
Dnes vás čeká přehled toho, co můžete využít díky skvělé práci týmu POST BELLUM:
1) Využívejte Paměť národa, kde najdete nahrávky pamětníků k jednotlivým obdobím 20. století. Pomocí těchto stránek můžete nechat žáky prozkoumat problematiku obecné historie na konkrétním příběhu jednoho člověka:
2) Určitý filtr pro učitele představuje web My jsme to nevzdali, kde najdete už konkrétní pracovní listy, metodiky a předzpracované zkrácené nahrávky vybraných pamětníků, kteří dobře charakterizují dané období:
3) Můžete jít ještě dál a objednat si jeden z workshopů, které Post bellum pořádá. Jsou vedeny formou zážitkové pedagogiky, konkrétně strukturovaného dramatu, a budou pro vaše žáky určitě nezapomenutelným zážitkem.
4) Co může být pro vás i vaše děti ovšem nejzajímavější zkušeností, to je samotná práce s pamětníkem.
Samostatnou kapitolu Letní školy tvořila přednáška o využití komiksu ve výuce od Kláry Smolíkové:
Hodí se je mít ve školní knihovně, využijí je i vaše kolegyně z prvního stupně. Je jich mnohem víc, vybrala jsem to, co se týká dějepisu. Ale skvělé jsou i publikace k otázce knihovnictví a další...
2) Klára ale pořádá i besedy a semináře, pro žáky i učitele. Doporučuji absolvovat a pokud máte ve škole nadšence do komiksu mezi dětmi (věřte, že je to většina, i když to možná ani netušíte), tak i objednat do školy.
3) Pokud chcete komiksy s žáky nejen číst a pracovat s nimi, ale i je dobře vytvářet.Stáhněte si metodickou příručku základních pravidel komiksu, včetně pracovních listů.
A když je řeč o komiksech, nepřehlédněte ani komiksové publikace od Post bellum:
Ještě jsme ve válce a Totální nasazení:
Užívejte léta a nebojte se příspěvky okomentovat. Konstruktivní kritika je vítána...
- Můžete se buď přímo zapojit do projektu Příběhy našich sousedů
- Nebo si prostě můžete prostudovat metodiku/zúčastnit se Letní školy a začít s nahráváním bez pomoci a vnější organizace
Samostatnou kapitolu Letní školy tvořila přednáška o využití komiksu ve výuce od Kláry Smolíkové:
1) Pokud vás komiks ve výuce zajímá, pravděpodobně budete znát její publikace
Hodí se je mít ve školní knihovně, využijí je i vaše kolegyně z prvního stupně. Je jich mnohem víc, vybrala jsem to, co se týká dějepisu. Ale skvělé jsou i publikace k otázce knihovnictví a další...
2) Klára ale pořádá i besedy a semináře, pro žáky i učitele. Doporučuji absolvovat a pokud máte ve škole nadšence do komiksu mezi dětmi (věřte, že je to většina, i když to možná ani netušíte), tak i objednat do školy.
3) Pokud chcete komiksy s žáky nejen číst a pracovat s nimi, ale i je dobře vytvářet.Stáhněte si metodickou příručku základních pravidel komiksu, včetně pracovních listů.
A když je řeč o komiksech, nepřehlédněte ani komiksové publikace od Post bellum:
Ještě jsme ve válce a Totální nasazení:
Užívejte léta a nebojte se příspěvky okomentovat. Konstruktivní kritika je vítána...
Komentáře
Okomentovat