Přeskočit na hlavní obsah

Novinky na blogu - online materiály

Jak jsem psala v minulém příspěvku, na stránkách najdete novou záložku online - kam postupně přidávám své online materiály.
V tomto příspěvku najdete vše nové na jednom místě a přidám i nějaké postřehy z jejich využívání.


WIZER.ME
Mé nadšení neopadává. Momentálně jsem ve zkušebním provozu placené verze, jejíž hlavní předností má být propojení s Google classroom. To funguje bezvadně,
JENŽE někteří žáci mají problém s přihlášením přes Google účet. Zatím jsme s Wizer.me podporou nepřišli na to proč. Moje osobní teorie je, že někteří žáci při zakládání Gmailu přiznali skutečný věk a jejich účet má určitá omezení 
a nutnost povolení od rodičů. (Píše jim to při přihlášení "chyba autorizace"). Pokud by někdo z vás měl nápad, proč to nefunguje - tak do komentáře s ním...
TAKŽE velmi pravděpodobně se vrátím do neplacené verze, kde přijdu o možnost přidání dvou typů úkolů - REFLEXE a PEXESA. To asi přežiji...
  • drobné poznatky:
    1. Je dobré žáky upozornit, že listy je vhodné vyplňovat z počítače. Na telefonu se nezobrazují dobře.
    2. Další výhodou je možnost opravy listu - někteří žáci usilují o dobré bodové skóre. V tom případě je vhodný následující postup: List opravíte a pošlete žákům zpětnou vazbu - Žáci vidí, co měli špatně (ne, jak to má být správně) - Pokud žák stojí o opravu, zvolíte možnost na obrázku (horní strana listu v ANSWERS). V tu chvíli vidí žáci list na tom samém odkaze přesně tak, jak mi jej odevzdali a mohou opravovat chyby (ale už není vidět, co je špatně).
    3. Abyste se neztratili v přepínací liště mezi jednotlivými odkazy, doporučuji příležitostně vyplněné odkazy archivovat. Lišta, kde se mezi odkazy přepínáte, je v horní části panelu:
    4. Ale vymazat její obsah můžete pouze při přidělování úkolu (ASSIGN TO LEARNERS), kde zvolíte ikonu koše:
    5. Pokud budete žáky s Wizer.me učit, doporučuji vše ukázat přes sdílenou obrazovku a přitom využít skvělou Wizer.me nápovědu, která už na všechny otázky, jež by vám studenti mohli položit, odpovídá..
QUIZIZZ
Prostě funguje skvěle a lze hrát i na telefonu. Jen nemá tak širokou škálu úkolů. 
Při propojení s Google classroom nastává při přihlašování žáků někdy stejný problém jako u Wizer.me a musím jim pak posílat link zvlášť. 
Pokud se ale všichni přes Google přihlásí, tak se to samo opravuje a vyhodnocuje - což je samozřejmě pecka.
Super tip: Pokud máte hodiny online, doporučuji během online setkání vyzkoušet i možnost týmové hry daného kvízu. Učiníte tak pomocí tlačítka Play live.

Žákům dám odkaz a čekám, až se všichni přihlásí (vidíte to v přehledné tabulce). Jakmile začnou hrát, tak je sama odhlásím z online prostředí (my používáme Zoom). Aktivita je příjemným osvěžením - žáky to baví.

Přehled dalších online nástrojů vytvořil a na facebookové skupině Učitelé+ sdílel Lukáš Lis. Jde jen o odkazy, nikoliv podrobné návody. Ale stojí za to prozkoumat. 

V rámci přípravy materiálů jsem také začala používat OCam k záznamu toho, co se děje na obrazovce. Využívám při převádění prezentací do videa se svým komentářem (a neumím v LibreOffice prezentaci převést do videa, jako to umí Power Point - nějaký zachránce mi napíše do komentáře?)

A konečně jsem se pustila do amatérského dabování některých anglicky namluvených videí k dějepisu nebo stříhání zbytečně dlouhých dokumentů. Hledám nadšeného mužského dobrovolníka kolegu, který by nám postupně nadaboval video od Crash course! Pomůžu mu s přípravou českého textu. Kdo se hlásí? (Bylo by vážně divné, kdyby to mluvila ženská...)

Přehledně najdete novinky zde:

Vyrábíte online materiály k distanční výuce? Podělte se s kolegy - pište mi do komentářů nebo mailem a já Vaši práci ráda zveřejním.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytvořenou v  Genially

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou

Nebojte se husitů - verze 2.0

Už jste si asi všimli, že občas původní příspěvky upravuji (poznáte podle verze v nadpisu). Husité už to vážně potřebují, pracuji nyní s tématem (alespoň doufám) promyšleněji. Proto zde najdete nyní trochu návodnější metodiku. Tolik k mému předsevzetí, že přípravy mi budou zabírat méně a méně času - takže ne, prostě když mi zbyde čas, tak samozřejmě vylepšuji... 1) UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY Ráda využívám úvodní 4 strany z materiálů České školy bez hranic   o postavení českého království v Evropě na konci vlády Karla IV. (pro ZŠ je to úroveň B , pokud jste na SŠ zvolte obtížnější variantu) pracovní list tisknu oboustranně (2 stránky na jednu) líbí se mi, že se zde pracuje s dobovými prameny a mapami Na tyto webové stránky budu ještě párkrát odkazovat. Ideálně práci s textem zakončete brainstormingem s otázkou: Jak je vnímána všeobecně doba vlády Karla IV.? (žáci mohou ukázat na prstech)  Co si představíte, když se řekne krize? (vypište návrhy na tabuli) Co si představíte, když se řekne