Dnes vám nabízím materiál, který můžete jako obvykle využít různým způsobem. Já sama jsem jej zatím používala jako opakování, ale příští rok jej chci určitě pojmout následujícím způsobem. Jedná se o pexetrio vytvořené na míru k dějinám vědy a umění ve starověkém Řecku.
Sada je opravdu velká, po několika vyzkoušení doporučuji následující postup:
Sada je opravdu velká, po několika vyzkoušení doporučuji následující postup:
1) Z celého balíčku si vytvořte několik menších sad a v každé namíchejte karty ze všech témat.
Můžete také představit celou aktivitu žákům jako hru na muzejního průvodce, kdy budou žáci seznamovat spolužáky s jednotlivými "objekty" jako při prohlídce.
3) V další hodině rozdělte třídu na skupiny a dejte jim v plen připravené a zalaminované pexetrio.
Je důležité, abyste jednotlivá témata tiskli na různě barevné papíry. Obrázkovou část na bílý, pojmovou část na jinou barvu a vysvětlení na další barvu. Až budou žáci ve skupině pexetrio hrát, budou si vybírat vždy jednu kartu od každé barvy.
My jsme hráli hru ve skupinách po deseti, přičemž žáci hráli v týmech po dvou.
Hru ke stažení naleznete zde: přední strana, zadní strana
4) Alternativně můžete využít pouze jako opakování předchozí prezentace/přednášky:
V tom případě doporučuji před samotným hraním, aby skupina nejprve sestavila trojice, až poté začala hrát.
5) Dalším z plánů, které se chystám někdy v budoucnosti realizovat - učíte k dějepisu ČJ nebo výtvarnou výchovu? Nebo máte spolupráci nakloněné kolegyně? Proč si nevytvořit na výtvarné výchově amfory s výjevy z řeckých mýtů, které by žáci přečetli v rámci hodin literatury?
Krásnou inspirací může být v tomto případě následující kniha Panorama mytologie.
6) Zahrajte si s žáky únikovku k řecké vědě a umění (mimochodem, když s ní začnete, pak už můžete pexetrio také rovnou hrát)
- řecký pantheon
- architektura
- sochařství a malířství
- základy vědy
- filozofie a sport
- jejich úkolem je s pomocí učebnice, popř. internetu či encyklopedií, které máte k dispozici, sestavit trojice dohromady
- pokud máte rychlé žáky v určité skupině, ať zjistí ke svému pojmu nějakou zajímavost navíc
- každý ze skupiny si pak připraví vysvětlení pojmu, osobnosti, boha či jevu tak, aby byl schopen to říct ostatním
Můžete také představit celou aktivitu žákům jako hru na muzejního průvodce, kdy budou žáci seznamovat spolužáky s jednotlivými "objekty" jako při prohlídce.
3) V další hodině rozdělte třídu na skupiny a dejte jim v plen připravené a zalaminované pexetrio.
Je důležité, abyste jednotlivá témata tiskli na různě barevné papíry. Obrázkovou část na bílý, pojmovou část na jinou barvu a vysvětlení na další barvu. Až budou žáci ve skupině pexetrio hrát, budou si vybírat vždy jednu kartu od každé barvy.
My jsme hráli hru ve skupinách po deseti, přičemž žáci hráli v týmech po dvou.
Hru ke stažení naleznete zde: přední strana, zadní strana
4) Alternativně můžete využít pouze jako opakování předchozí prezentace/přednášky:
V tom případě doporučuji před samotným hraním, aby skupina nejprve sestavila trojice, až poté začala hrát.
5) Dalším z plánů, které se chystám někdy v budoucnosti realizovat - učíte k dějepisu ČJ nebo výtvarnou výchovu? Nebo máte spolupráci nakloněné kolegyně? Proč si nevytvořit na výtvarné výchově amfory s výjevy z řeckých mýtů, které by žáci přečetli v rámci hodin literatury?
Krásnou inspirací může být v tomto případě následující kniha Panorama mytologie.
Dobrý den, hráli jsme dnes Vaši únikovou hru. Všechno super, až na olympijské hry. Nevíme, kde sehnat klíč. Můžu prosit o radu? :)
OdpovědětVymazatDíky.
Míša
Dobrý den, u cvičení s olympijskými hrami jsou dvě hry, ale jen jedna dává klíč. Hesla jsou v pořadí: přísaha, gymnasion, moudrost, amfiteátr, thalés, styx, 14000, kalokagathia
VymazatDěkuji za upozornění, už jsem opravila. Přidala jsem i doporučení - po vytištění rozdělit do menších, ale tematicky namíchaných sad, aby se to dalo hrát. Takhle je to příliš mnoho kartiček najednou.
OdpovědětVymazatDobrý den,
OdpovědětVymazatjaké jsou, prosím, otázky k 1. a 5. úkolu? Po splnění těchto úkolů se mi žádné otázky nezobrazují. Netuším tedy, proč jsou odpovědi přísaha a Thales.
Děkuji za odpověď
Eva
Dobrý den, dělala jsem tuto únikovou trochu jako výzvu - tudíž nad některými úkoly chci, aby si trochu potrápili hlavičky. Úkol 1. je navíc ve Wordwallu, který nedává po dokončení zpětnou vazbu jako Learningapps. Ale možná přímo ve cvičení přeformuluji tak, aby v rozhovoru zaznělo slovní spojení Hippokratova přísaha. U 5. úkolu si žáci prohlédnou busty Archiméda i Pythagora, poté mají kliknout na muže s psací tabulkou. Tam je Learningapps, po jehož dokončení se heslo normálně zobrazí.
Vymazat