Tento příspěvek vzniká díky Daně Truksové, zaslala mi totiž hru, kterou připravila pro své žáky. Díky!
Hra se týká rytířského života, Dana T. vycházela z faktu, že děti spoustu věcí znají z filmů či PC her a přišlo jí škoda toho nevyužít.
1. hodina
Protože Dana T. vychází z faktu určitého prekonceptu žáků o rytířské kultuře, tak hře nepředchází žádná příprava. Látka je v hodině uváděna jako nová. Podle Dany T. se ale žáci ve skupinkách orientovali, pokud nevěděli, většinou prokázali správný odhad.
Funkci karet náhod ponechala autorka tak, jak ji známe např. z deskové hry k Egyptu, aktivity tentokrát žáci nepředváděli pantomimicky - ale vysvětlovali je (samozřejmě bez použití daného slova - viz pravidla hry Aktivity).
Karty ke stažení najdete zde:
- karty náhod
- karty aktivit
- karty otázek
- zadní strana karet (tisk na různě barevné papíry podle typu otázky)
2. hodina
- Evaluační fáze:
- během 3 minut si žáci sami zapíší alespoň 7 informací, které zazněly minulou hodinu.
- když jsme si informace navzájem řekli, následně během 2 minut měli žáci připsat ještě 5 dalších informací, které zjistili díky svým spolužákům. Každý žáky by tedy měl mít 12 informací, které mohli být odlišné od informací, které si zapsal spolužák.
- Zde můžete variovat - např. žáci si zapíší sami a pak se spojí do skupinek a informace doplní
- Invenční fáze
- žáci měli vymyslet otázky podobného charakteru, které se týkali zemědělství, bydlení, oblékání a jídla středověku 11. - 13. stol. na základě materiálů, které jsem jim vložila do učebny.
Komentáře
Okomentovat