Přátelé, jsme v tom zase. Sice o něco zkušenější a znalí mnoha nových možností, ale ono to někdy má člověka tendenci přemoci. Ten velký výběr.
Především ale máme sice na výběr z různých nástrojů, jenže obsahy si tam většinou musíme vytvořit sami.
- Zde na blogu budu nyní vkládat především nové materiály využitelné v distanční výuce do záložky online vpravo nahoře (seřazeny podle ročníků).
- Opět na vás apeluji, když vytvoříte univerzální materiál (navázaný na nějaký online přístupný obsah, např. video apod.), podělte se s kolegy.
- Všichni jsme se po jaru shodli na časové náročnosti, pojďme si to ulehčit. Nemusíte nutně sdílet skrze můj blog, ale pokud jej využíváte, nebojte se toho a pište mi. Je na ostatních, zda vaši práci využijí.
- Pokud by totiž každý z vás vytvořil jeden Wizer.me list či jeden test v Quizizz, měli bychom hravě pokryté všechny ročníky a člověk by se měl od čeho odrazit.
Přes možnosti zmiňované v článcích z jara mi v distanční výuce chybí hlavně různé formy práce, např. skupinové, kterou bych tentokrát ráda vyzkoušela. Přesto First things first:
1) Zřídila Vaše škola nove G-Suite a máte nový gmail?
- doporučuji pracovat v Google chrome a vpravo nahoře si přidat uživatele - pracovní gmail, abyste jasně věděli, kdy se pohybujete v pracovním a kdy v osobním prostředí.
Pokud používáte Google Meet, potom máte dvě možnosti:
- Vaše škola si platí G-Suite Enterprise for Education (a já vám tiše závidím), v tom případě využijte žhavou novinku podle videa zde.
- Máte G-Suite zdarma? Nezoufejte a řiďte se následujícím návodem:
V principu jde o nástroj, díky kterému snadno vytvoříte libovolný počet online místností se svými studenty, kteří se vám na začátku přihlásili přes váš vygenerovaný Google meet v záhlaví kurzu. Finta tkví v jednoduchém ovladači a možnosti být jako přítomen ve všech místnostech zároveň. Je nutné dát si pozor na určité vychytávky, ale měla jsem to v podstatě nastavené během chvilky. Na co si dát pozor?
- Například v uvedeném videu kopírují do Main room celý vygenerovaný odkaz z Google classroom, mně to povolilo vložit pouze Nickname, tedy 10-místný kód za poslední lomítkem v odkazu.
- Je nutné si předem promyslet na kolik maximálně skupin v dané třídě chcete žáky rozdělit a vytvořit si následně i tolik místností. Nemusíte je využít vždy všechny, ale je fajn mít tu možnost.
- Většinou odkazy do jednotlivých místností dávám rovnou do chatu nebo už předem vytvořím úkoly s odkazem pro konkrétní skupinu.
- děti, které se přihlašují přes telefon nemohou být zároveň na dvou meetech, takže se pak musí do hlavní místnosti přihlásit zase přes Google classroom
- doporučuji si místnosti pojmenovat podle tématu, které té které skupině dáváte
- Poté, co se žáci přihlásí do Main room a vy jim předáte rozdělení do skupin a odkazy stane se následující: otevře se jim další okno v google meet (místnost). Je vhodné, aby v hlavní místnosti nechali všechno zatlumené a věnovali se práci ve skupině. Vy jako učitel jste přítomen ve všech skupinách zároveň a můžete do nich vstupovat obrazem, hlasem, chatem, ale zároveň můžete mít vypnutý zvuk, takže vám nepraskne hlava.
- Až dokončí práci ve skupině, máte v ovládacím okně tlačítko, kterým ukončíte všechny "Breakout rooms" najednou a oni tím pádem už budou jen v té hlavní, kde můžete práci nějak dál prezentovat, diskutovat apod.
Komentáře
Okomentovat