Přeskočit na hlavní obsah

Online pro 8. třídu

17. STOLETÍ
18. STOLETÍ

Komentáře

  1. Dobrý večer, chtěla bych se zeptat, jestli byste se podělila o odkaz k úpravě únikovky Josef II.? Když nic jiného, aby alespoň google formuláře chodily na mou adresu. ;-) Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, úplně bych vám to nedoporučovala - únikovky vytvořené jako webové stránky se hůře upravují (musíte si pohlídat všechny prokliky). Pokud ale přeci chcete, odkaz ke kopii najdete zde pod obrázkem hry. https://hravadejeprava.blogspot.com/p/unikovky-ke-hre-i-upravam.html
      Jestli vám jde jen o ty google formuláře, mně to vůbec nevadí, že se mi tam ty odpovědi kumulují. Jde spíš o to, aby vy jste si ověřila, že žáci hru dokončili. Na konci hry dostanou od "hraběte Falkenštejna" dukát - na to se jich můžete pro ověření ptát.

      Vymazat
    2. Děkuji, nechám si poradit ;-)

      Vymazat
  2. Dobrý den, ráda bych využila únikovku Josef II., ale i když udělám úkoly, nedostanu všechny odpovědi - třeba tajenku vůbec nevím kde hledat... nebo židovská příjmení. Možná jen nechápu nápovědu.... Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga Kovaříková3. prosince 2024 v 21:47

      Dobrý den, hra funguje, zrovna nedávno jsme ji s žáky hráli. Musíte hledat. Tajenka je na zdi, na krucifixu, židovská jména jsou vpravo na svícnu na stěně. 😉

      Vymazat
    2. Děkuji moc, krucifix už jsem odhalila, ale ti Židé, tam opravdu nevím, kam kliknout. Dostanu se vždy na to rozdělování toho co se pro Židy s reformami změnilo. Ale jména teda najít nemohu. Můžete mi ještě nějak poradit? Děkuji

      Vymazat
    3. Olga Kovaříková4. prosince 2024 v 14:31

      Aha, už chápu, vaše heslo je ukryté v samotném cvičení, které jste právě dokončila. Židé dostávali nově příjmení, ale ta byla pouze NĚMECKÁ. A to je vaše heslo.

      Vymazat
    4. Aha, děkuji, tak ten to princip jsem nepochopila. Já se dostala ven, protože ty správné odpovědi znám, ale pořád jsem nevěděla, kde to mají vidět děti. Děkuji

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytv...

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou...

Nebojte se husitů - verze 2.0

Už jste si asi všimli, že občas původní příspěvky upravuji (poznáte podle verze v nadpisu). Husité už to vážně potřebují, pracuji nyní s tématem (alespoň doufám) promyšleněji. Proto zde najdete nyní trochu návodnější metodiku. Tolik k mému předsevzetí, že přípravy mi budou zabírat méně a méně času - takže ne, prostě když mi zbyde čas, tak samozřejmě vylepšuji... 1) UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY Ráda využívám úvodní 4 strany z materiálů České školy bez hranic   o postavení českého království v Evropě na konci vlády Karla IV. (pro ZŠ je to úroveň B , pokud jste na SŠ zvolte obtížnější variantu) pracovní list tisknu oboustranně (2 stránky na jednu) líbí se mi, že se zde pracuje s dobovými prameny a mapami Na tyto webové stránky budu ještě párkrát odkazovat. Ideálně práci s textem zakončete brainstormingem s otázkou: Jak je vnímána všeobecně doba vlády Karla IV.? (žáci mohou ukázat na prstech)  Co si představíte, když se řekne krize? (vypište návrhy na tabuli) Co si představíte, když...