Přeskočit na hlavní obsah

Letní škola badatelské výuky 2025 - REGISTRACE SPUŠTĚNA!

Pozor, pozor, právě byla spuštěna registrace na letošní Letní školu badatelské výuky. 

Proběhne tradičně v prostoru DOX a koná se 21.-22. srpna 2025. 

Letošní téma? Kudy do minulosti.

"Třetí ročník Letní školy badatelské výuky vykračuje mimo rámec dějepisu a otevírá prostor pro širokou škálu dalších oborů, které se zabývají minulostí. Chceme prověřit konkrétní způsoby, jak rozvíjet mezipředmětové vazby, jež považujeme za podstatnou výzvu školního vzdělávání. Ačkoliv společným jmenovatelem zůstává badatelská, aktivizační či činnostní výuka, zajímá nás, jak může vypadat v historickém i občanském vzdělávání, ve výuce geografie, cizích jazyků, filozofie nebo literatury. Během dvoudenního setkání se na základě prověřených materiálů i sdílení zkušeností z praxe pokusíme společně prozkoumat možnosti propojování předmětů v běžné výuce na všech typech škol a nabídnout inspirace pro badatelskou výuku s historickými tématy i v jiných předmětech, než je dějepis."

Tým připravující Letní školu jede prostě opět vpředu jako vlajková loď, protože přesně toto vykročení mimo rámec dějepisu určitě hojně využijeme, až budeme sestavovat naše nové školní vzdělávací programy.

Cena je i letos přátelská (2500,-) a věřte, že se to vyplatí. Je tu samozřejmě i možnost proplacení ze školy.

Více informací naleznete přímo na webu Letní školy, kde se bude během května odtajňovat i program a lektoři. ⬇️

Odkaz na registraci ale můžete využít přímo odtud.
Pokud to chcete konečně vyzkoušet, tak neváhejte. Kapacita se snadno rychle naplní.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytv...

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou...

Nebojte se husitů - verze 2.0

Už jste si asi všimli, že občas původní příspěvky upravuji (poznáte podle verze v nadpisu). Husité už to vážně potřebují, pracuji nyní s tématem (alespoň doufám) promyšleněji. Proto zde najdete nyní trochu návodnější metodiku. Tolik k mému předsevzetí, že přípravy mi budou zabírat méně a méně času - takže ne, prostě když mi zbyde čas, tak samozřejmě vylepšuji... 1) UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY Ráda využívám úvodní 4 strany z materiálů České školy bez hranic   o postavení českého království v Evropě na konci vlády Karla IV. (pro ZŠ je to úroveň B , pokud jste na SŠ zvolte obtížnější variantu) pracovní list tisknu oboustranně (2 stránky na jednu) líbí se mi, že se zde pracuje s dobovými prameny a mapami Na tyto webové stránky budu ještě párkrát odkazovat. Ideálně práci s textem zakončete brainstormingem s otázkou: Jak je vnímána všeobecně doba vlády Karla IV.? (žáci mohou ukázat na prstech)  Co si představíte, když se řekne krize? (vypište návrhy na tabuli) Co si představíte, když...