Přeskočit na hlavní obsah

Jeden pohodový, prázdninový...

Na blogu je rádiové ticho, ale to neznamená, že bych se na děti, potažmo na vás nechystala... V pauzách, když se zrovna neválím u vody:


1) Vychytávám, dolaďuji různé pracovní listy, na které nebyl během roku čas. Takže nyní skutečně sedí s dokumenty, ke kterým jsou určeny.
  • Co můžete udělat vy? Stačí malinko - když narazíte na překlep, chybu či již nefungující odkaz na mém blogu, dáte mi vědět do komentáře, abych to mohla opravit. 
  • A ještě lépe? Podělíte se v komentáři o své zkušenosti s daným nápadem, jsem přesvědčená, že jste ty moje o dost vylepšili.

2) Z nashromážděných her/prototypů, které jsme vytvářeli s dětmi během roku, vytvářím vylepšené verze, které čekají na další ročníky i na vás.
  • Máte doma podobné poklady? Podělte se s námi, navzájem si tak ulehčíme a zpříjemníme cestu dalším školním rokem. Vždyť Váš nápad bude moci ožít třeba na druhém konci republiky a díky vám se odehraje na dálku super hodina.

3) Probírám se nashromážděnými materiály a realizuji nové nápady, na které během roku nemám čas, protože potřebují soustředěný čas a klid.
  • Chystám si pro vás třeba hru KUFR z časopisu Časostroj, nějaké další verze "hry Albi" k různým obdobím a ráda bych zapracovala i na "učení se na stanovištích" - něco jako historická bojovka. Možností je spousta, hrozně by mě zajímalo, jaké využíváte vy?


4) Chystám si svůj příspěvek na Burzu nápadů v rámci Letní školy Stopovat dějiny.
  • Uvidíme se tam?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytv...

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou...

Nebojte se husitů - verze 2.0

Už jste si asi všimli, že občas původní příspěvky upravuji (poznáte podle verze v nadpisu). Husité už to vážně potřebují, pracuji nyní s tématem (alespoň doufám) promyšleněji. Proto zde najdete nyní trochu návodnější metodiku. Tolik k mému předsevzetí, že přípravy mi budou zabírat méně a méně času - takže ne, prostě když mi zbyde čas, tak samozřejmě vylepšuji... 1) UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY Ráda využívám úvodní 4 strany z materiálů České školy bez hranic   o postavení českého království v Evropě na konci vlády Karla IV. (pro ZŠ je to úroveň B , pokud jste na SŠ zvolte obtížnější variantu) pracovní list tisknu oboustranně (2 stránky na jednu) líbí se mi, že se zde pracuje s dobovými prameny a mapami Na tyto webové stránky budu ještě párkrát odkazovat. Ideálně práci s textem zakončete brainstormingem s otázkou: Jak je vnímána všeobecně doba vlády Karla IV.? (žáci mohou ukázat na prstech)  Co si představíte, když se řekne krize? (vypište návrhy na tabuli) Co si představíte, když...