Přeskočit na hlavní obsah

Videa pro 7. třídu


7. - 10. STOLETÍ
11.-13. STOLETÍ
14. STOLETÍ
  • Z rodu Lucemburků: Jan Lucemburský - 20:00. Pracovní list ke stažení zde.
  • Z rodu Lucemburků: Karel IV. - 19:00. Pracovní list ke stažení zde.
  • Z rodu Lucemburků: Václav IV. - 17:00.
  • Mor (zkráceno) - 27 minut. Pracovní list ke stažení zde.
15. STOLETÍ
  • Jiří z Poděbrad (zkráceno)- 29:47. Pracovní list ke stažení zde
  • Amerika před Kolumbem 1 - 26:00
  • Amerika před Kolumbem 2 - 24:00
    • Jedná o dvoudílný krásný dokument, který jsem kvůli délce dost zkrátila. Informace jsou v něm dané do méně známých souvislostí. Metodický návrh:
      • Žáci si rozdělí v sešitě stránku na polovinu, jeden sloupec nadepíší AMERIKA a druhý EVROPA. 
      • U prvního dílu si píší, jak vypadala příroda a život v 15. století na obou kontinentech (co pěstovali, chovali, apod.) 
      • U druhého dílu si připraví červenou a zelenou fixu/pastelku a během dokumentu si červenou kroužkují negativa, která přinesla jedna civilizace druhé (mohou si pomáhat i šipkami), zelenou zase pozitiva. Doprostřed mezi sloupce mohou psát neutrální barvou informace, o jejichž přínosu či následku si nejsou jisti.
  • Dějiny udatného národa, díly 47. až 50. Bohužel již není podporovaný Adobe Flash player, je možné, že pracovní list bude nutné upravit (počítala jsem i s hrami pod videy). Pracovní list ke stažení zde.
  • Dějiny udatného národa, díly 51.-56. - Pracovní list ke stažení zde.
16. STOLETÍ

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Národní obrození a rok 1848. Věčně proklínané, může být zajímavé? 2.0

Další příspěvek, který dozrál na změnu! V tématu  národního obrození vidím pro rozvíjení různých metodických přístupů ještě poměrně velký prostor... Osobně vnímám toto období jako zajímavé, plné změn a pohnutých osobních osudů. Téma jde často do groteskních nadsázek, s kterými se dá krásně pracovat. Doporučení: Domluvte se s češtinářem/kou, ať to neberete dvakrát... 1) EVOKACE Začínáme brainstormingem a otázkami  Co dělá národ národem? Podle čeho poznáte, že někdo patří do jednoho národa? většinou se ve třídě dojde k následujícím poznatkům - stejný jazyk, společná historie, společné území, stejné zvyky... Dále se ptám Kolik národů žilo v Habsburské monarchii na přelomu 18./19. století? K tomu žákům promítnu mapu   z Českého historického atlasu. Tento úvod by neměl zabrat více než 10 minut. Žáci si pak zapíší do sešitu 4 jména a pod každým vynechají 1-2 řádky, jsou to: Josef Dobrovský, Josef Jungmann, František Palacký a Václav Hanka.   V PC-učebně si zahrají hru vytvořenou v  Genially

Úvod do starověkého Řecka - mýty a pověsti 2.0

Jak už to tak bývá, po čase praktikování zveřejněného nápadu ve výuce je čas příspěvek trochu obměnit. Ve výuce ráda používám videa a dokumenty. Děti to baví a hodně si z toho pamatují. Samozřejmě je nutné vymyslet k videím nějakou aktivitu. Ideálně smysluplnou, která povede k cíli hodiny. V případě předložené metodiky bych ideálně viděla cíle 2:  JAK SE PŘÍBĚHY Z ŘECKÉ MYTOLOGIE PROMÍTAJÍ DO SOUČASNOSTI (V JAZYCE ČI KONKRÉTNÍCH MÍSTECH, KTERÁ SE DOCHOVALA DODNES)? JACÍ BYLI ŘEČTÍ BOHOVÉ? CHTĚL/A BYCH VĚŘIT V TAKOVÉ BOŽSTVO? Je to myslím trochu lepší cíl, než "Žáci se seznámí s řeckou mytologií." (Což v podstatě skýtal původní příspěvek). Pokud to dokážete lépe formulovat, do komentářů s tím... Nějaká stručná metodika do kapsy pro práci s videy by byla potřeba jako sůl - každý k tomu přistupuje jinak a možností je spousta. Asi nejhorší verze, a teď budu střílet do vlastních řad, je doplňovací pracovní list. Vím, že jich v sekci videa pár najdete a sama to vnímám jako takovou

Trochu šílené i děsivé římské císařství s širokou paletou činností

V dnešním příspěvku vám představím své nápady, které používám při výuce období římského císařství. Téma kompletuji na základě zpětné vazby, kterou mi poskytujete nejen v komentářích, ale i mailem a věřte, že mne vždy moc potěší.  Při probírání toho, co k římskému císařství mám, jsem si uvědomila, že k tomuto období jsem různé nápady sbírala delší dobu možná i proto, že se probírá koncem roku a to už bývám, stejně jako vy, dost unavená. Pořád si myslím, že bych některé části mohla více vychytat, ale třeba se objeví nějaké vaše tipy a vylepšení v komentářích níže.  1. Gaius Julius Caesar S nikým jiným než s Julkem se do období římského císařství ani nedá vstoupit. A protože této hodině většinou předchází badatelská hodina s bitvou u Zamy a běhací aktivita ke krizi římské republiky , nechávám žáky trochu vydechnout s jednoduchým pracovním listem a krátkým videem. Pustíme si na začátku hodiny kratičkou část videa  (0:50-1:51), kde žáci sledují zvětšování římské říše. K dispozici mají praco